Carmen & Nico's weblog

Wij zijn bezig met de voorbereidingen voor onze zomervakantie 2008. Volg het hier!

maandag, juli 09, 2007

Weekend!

Zaterdag 7 juli 2007

Na het afwerken van de badkamerverlichting mag ik eindelijk van mijn weekend genieten. Hier is het heel normaal dat je ook op zaterdagmorgen nog arbeid verricht voor je baas! Dus dat doe ik dan ook maar.














Terwijl ik mij in het zweet werk, gaan de dames de nieuwe Mall even bezoeken. Ben ik blij dat ik nog iets heb af te werken! Jullie zien dat de vooruitgang hier ook niet is tegen te houden, alles ziet er perfect uit.

En voor het geval jullie willen weten hoe Carmen's moeder er qua huisvesting bij zit, hier een fotootje van het complex waar ze nu woont. Derde verdieping rechterkant van het gebouw waar de bloemen aan het balkon hangen.
Ze woont nu bijna aan de rand van Sibiu met alles dat ze nodig heeft binnen korte loopafstand. Bushalte voor de deur, grote supermarkt op 200 meter achter de deur, markt voor dagverse produkten (7 dagen per week) ongeveer 400 meter naast de deur. Taxi standplaats 200 meter de andere kant op. Wat wil je nog meer!











Achter de supermarkt tref je dit open landschap aan met zicht op de bergen van de Karpaten. Ze gaan ongeveer tot 2200 meter hoog. De bergen op de rechter foto liggen hemelsbreed ongeveer 40 km van Sibiu.
Misschien later nog foto's van uit de bergen, we hebben nog plannen om naar boven te rijden.

Dus in de middag staat een bezoek aan het centrum op het programma. In het kader van 'Sibiu culturele hoofdstad van Europa 2007', is het centrum helemaal opgeknapt.

Sibiu was bij mijn vorige bezoeken een beetje saaie, bijna dode stad. Geen terrasjes ed. De laatste keer dat wij hier in de zomer waren (nu 3 jaar geleden) zag je zo hier en daar een paar stoeltjes buiten staan. Nu lijkt het qua terrasdichtheid bijna Nijmegen. Eigenlijk heeft Sibiu 's zomers één heel groot voordeel t.o.v. de Nederlandse terrassteden en dat is natuurlijk het klimaat! Als de zon schijnt (en dat doet hij hier redelijk vaak) dan is het ook gelijk aangenaam tot dorstig terrasweer. En het leuke van al die terrassen is dat ze ook allemaal vol zitten en dat maakt de binnenstad nu heel erg levendig. Ik durf nu voor het eerst te zeggen "kom naar Sibiu!". Carmen natuurlijk apetrots op haar stad!











Piata Mare (het grote plein)
Zie voor een webcam impressie http://www.sibiu.ro/LiveOK/live2.htm
en http://www.sibiu.ro/LiveOK/live1.htm voor een overzicht op Piata Mare










Piata Mica (het kleine plein)
webcam http://www.sibiu.ro/LiveOK/live4.htm voor een overzicht Piata Mica