Carmen & Nico's weblog

Wij zijn bezig met de voorbereidingen voor onze zomervakantie 2008. Volg het hier!

vrijdag, juli 06, 2007

Klussen is gezond!!

Vrijdag 6 juli 2007




Eerst even een kastje voor in de badkamer in elkaar sleutelen.



Na een aantal dagen serieus wetenschappelijk onderzoek naar de relatie tussen klussen en gezondheid, heb ik nu onherroepelijk kunnen bewijzen dat klussen wel degelijk goed is voor de gezondheid. Daarover straks meer.











Daarna even de badkamerventilator aan een grondig onderzoek onderwerpen.
Die pleister (rechts) is overigens niet van het klussen. Die was het resultaat van hard geworden melkpoeder voor de koffie van Stefan (en een heel scherp mes, ook van Stefan/Helen trouwens). Hier komt ook het bekende spreekwoord vandaan: "Wie een mes geeft aan een ander, snijdt zichzelfe niet".


Ik had dacht ik al bericht dat de drie generaties Moldovan een uitgebreide collectie lampen had gekocht. Dat waren er in totaal 7. 1x slaapkamer, 1 x in de hal, 1 x bij de voordeur, 1 x keuken, 1 x woonkamer, 1 x balkon en 1 x badkamer. Tot nu toe hing overal een peertje van 75 Watt in een vitting aan de draden die uit plafond of muur kwamen. Nu is Carmens moeder zo dat als er een lamp is die ook aan moet, ze houdt niet van donker. Ze zegt ook altijd dat als ze dood is ze nog lang genoeg in het donker kan liggen. Dus gemiddeld heeft ze 5 lampen van 75 Watt branden, ook vaak overdag, omdat ze niet gewend is om in een modern (dus licht) appartement te wonen. 5 x 75 Watt = 375 Watt en dat is best veel alleen voor verlichting. Daar gaan wij dus een stuk op bezuinigen en daar is Philips dan ook weer blij mee. We zetten de spaarlamp dus over de volle breedte in. I.p.v. de maximale 525 Watt heeft ze straks nog maar 195 Watt te verstoken en het gelijk ook een stuk gezelliger.Maar goed eerst moeten al die lampen gehangen worden en dat kost natuurlijk ook energie, mijn energie! Toen ik de plafonds eens goed bekeek (dat doe je als je lampen wilt gaan hangen), viel het mij op dat ze onroemeens strak waren. Dus trapje erbij voor nader onderzoek. Niks geen beton dus, maar gewoon gipsplaat, opgehangen aan pendeltjes. Daar sta je dan met je klopboormachine en je Fisherpluggen. Dus weer op naar BauMaxx, gipspluggen halen. Vandaag dus 6 lampen gehangen. Morgen de badkamer nog en dan is het hele huis gefikst.





Hier en daar een lampje hangen.




En hoe zit dat dan met dat keiharde bewijs dat klussen gezond is, hoor ik jullie nu zeggen.


Zoals jullie denk ik wel weten is mijn bloeddruk over het algemeen aan de nogal hoge kant. Zo gemiddeld 145 / 92 en soms ook hoger (160 / 98).


Sinds ik hier ben zakt die bloeddruk gestaag. Carmens moeder heeft een mooie bloeddrukmeter en die gebruik ik nu ook maar even iedere dag, omdat ik toch benieuwd ben wat klussen met je bloeddruk doet.


Zie hier het resultaat-->>


En dan te bedenken dat dit nog ruim voor het hangen van de lampen is gemeten. Ik ben vandaag dan ook heel langzaam op het trapje omhoog geklommen, natuurlijk bang dat ik duizelig werd met zo'n lage bloeddruk!!





Vandaag was het weer uitstekend klusjes weer. Wisselend bewolkt en een temperatuur die ik niet boven de 18 graden heb zien komen. Bijna net zoals in Nijmegen.
Tot een volgende keer!!

3 Comments:

  • At 2:33 p.m., Blogger lynnevy said…

    Dus, flink klussen, wel jammer dat we over een week of 3 wel klaar zijn met het afwerken van de dakkapel, wie weet slaapt Evy er wel al tegen die tijd.
    Het weer hier is op het moment wel redelijk, een graad of 20.
    Dat was het goede nieuws, nu het wat mindere, afgelopen week maar eens naar de huisarts geweest, blijf veel hoofdpijn houden, een stijve nek en een zenuw pijntje in mijn linker arm.
    Volgens de huisarts heb ik met dat ongelukje toch een soort whiplash overgehouden en die zenuwpijn in mijn arm is naar alle waarschijnlijkheid een nekhernia, ben ik dus mooi klaar mee.
    De verwachting is dat de nekhernia wel weg gaat, maar kan een maand of 6 duren.
    Nu bezig met rechtsbijstand, eens kijken wat hun kunnen doen, daarnaast weer beginnen met fysio, hopelijk haalt dat wat uit.
    Hopelijk blijft het en beetje zoals nu, dan is het wel te doen, kan in ieder geval nog genoeg.

    Nou dat was weer het laatste nieuws uit het zonnige Nijmegen.

     
  • At 2:35 p.m., Blogger lynnevy said…

    Trouwens 1000ste bezoeker?
    De teller staat bij ons nog op 940

     
  • At 8:18 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Wat een mooi zeer warm kleedje ligt er op de vloer. En dat met die temperatuur zeg.

    Hee opa niet te hard werken he, anders kunnen we je hiero niet meer aan het zetten.

    Groetjes vanuit Groesbeek.
    (Een hard werkende mama die haar was al gewassen en gevouwen heeft, dus weer thuis mag komen).

     

Een reactie posten

<< Home