Carmen & Nico's weblog

Wij zijn bezig met de voorbereidingen voor onze zomervakantie 2008. Volg het hier!

vrijdag, juli 21, 2006

Panama City

Woensdag 19 juli t/m vrijdag 21 juli
Zoals jullie begrepen zijn wij in de tussentijd in Panama City aangekomen.
De binnenlandse vlucht van Bocas naar Panama City verliep vlot. Eén uurtje is ook niet te veel. Wij werden om 18:15 uur netjes opgehaald van het vliegveld door Jessi, haar opa en oma. Snel gegeten en met de taxi direct door de stad in. Even op bezoek geweest bij een oud collega van Carmen, wat van zijn projecten bekeken en samen een kop koffie gedronken. Hij wil graag dat Carmen voor haar werkt via internet. Ze gaan het in ieder geval proberen.
Donderdag hebben wij het rustig aan gedaan. Met de taxi naar een aantal highlights geweest, zoals Mirafloressluizen van het Panama kanaal, het oude stadscentrum, een mall een eindje buiten de stad, Carmen heeft hier een paar jaar geleden aan ge AutoCAD, dus het was wel leuk om het project gerealiseerd te zien. Even wat dringende zaken gedaan en nog een stukje gewandeld. In de avond visite gehad van familie dus konden we nergens meer heen.
Vandaag (vrijdag) ook rustig aan gedaan. Na het ontbijt samen met Jessi´s oma een tourtje stad gedaan, langs de ruïnes van de oorspronkelijke stad Panama, daarna door de nieuwe binnenstad om de huidige architectuur eens van dicht bij te bekijken. Er zit veel geld in het moderne Panama en dat is goed te zien aan de booming real estate business. Hier wordt het eea. uit de grond gestampt! Wij zijn afgezet bij een Mall omdat we graag op ons zelf verder wilden. Veel hebben we niet meer gedaan. Het was zo verschrikkelijk warm en vooral heel erg benauwd, dat buiten in de zon lopen voor ons niet meer hoefde. Om een uur of 1/2 drie (we waren net thuis) barstte er een echt tropische onweersbui los. Het is nu 4 uur en het dondert nog steeds. Vanavond gaan wij uit eten met een vriendin van Carmen en dan zit het er weer op. Morgenvroeg om 8 uur naar het vliegveld voor onze vlucht naar San Jose, morgenmiddag de Martin Air vlucht via Miami naar Amsterdam, waar we zondagmorgen om een uur of 11 (dacht ik) aan moeten komen. Ik heb nog een paar foto´s klaar staan. Die komen zo meteen. Ik kan vanwege de regen toch even niets anders doen! Ik hoop dat jullie allemaal een beetje hebben genoten van ons verhaal. ik realiseer me dat het hier en daar niet er uitvoerig en gedetailleerd is geweest, maar ik heb ook ervaren dat een weblog bijhouden niet zo eenvoudig is als je kort op reis gaat. het vraagt meer tijd dan ik had verwacht en vaak zijn de beschikbare PC´s en internetverbindingen van een bedenkelijke kwaliteit. Het is niet anders!!

2 Comments:

• At 11:11 a.m., Anonymous Anoniem said…

Wij hebben ontzettend genoten van je prachtige en voor ons zeer gedetailleerde verhalen.We zullen jullie dagelijkse beschrijvingen missen!Voelde toch ook als een beetje vakantie!
    Een hele goede vlucht terug naar ons nog steeds erg warme landje.

Groetjes Conmar

• At 2:06 p.m., Anonymous Anoniem said…

Ja ik heb heerlijk mee genoten van jullie vakantie.
    Goeie vlucht terug en we spreken elkaar